הבסיס הפילוסופי לשיטה

מנהיגות על פי שיטת
אנחנו בראי עצמנו

מנהל חייב לעמוד ביעדים !

יעדים עסקים ,מקצועיים או ערכיים.בין אם היעדים הם יעדים אישיים או שנקבעו ע”י ההנהלה – שכן אם המנהל חושב שאין סיכוי לעמוד ביעדים אלו מכיוון שאינם ריאליים או שאינם מקצועיים מחובתו להתריע על כך בזמן! אך מרגע נתינת הסכמתו ליעדים – אלו גם יעדיו!!!.

העמידה ביעד העסקי  מחד ומישוב ובקרת התהליך מאידך,היא נשמת אפו של הניהול  המודרני. עליו  “להרגיש את הדופק” כל הזמן, “לקרוא את המפה” ולספק תוצאות.

ראשית, תוצאות כלכליות שכן עסק הינו יחידת רווח! 

לא רק לבעלי המניות או אפילו משכורתו…

עובדים, ספקים, לקוחות ומשפחותיהם תלויים למחייתם בשיקול דעת ובהחלטותיו העסקיות! 

קריסת הארגון חלילה – תפגע באנשים רבים!!!.

שנית, תוצאות אישיות – המנהל נבדק גם ביכולתו האישית לנווט את הארגון והאנשים ליעדיו. לכן המנהל מעוניין לדעת הכל, ובזמן! הוא יודע שהוא נושא באחריות אישית למתרחש, ולעיתים הוא הראשון שעלול , “לשלם בראשו” על טעויות שנעשו (בעיקר אם מדובר בטעויות כלכליות…).

כיצד אפשר להגיע לכל עובד?
כיצד יכולה המנהל להשפיע ולתרום לאיכות שיקול דעתו של העובד?
כיצד המנהל  יכול לפתח את אנשיו ובכך לגרום לצמיחה כלכלית בארגון?
וחשוב!לעמוד ביעדים  – וגם לא לקרוס מבחינה נפשית?

המנהל הינו מומחה!
תחום התמחותו הינו ניהול!!!
ולא רק התמחות מקצועית - מחשבים , רפואה, טכני וכו'.
והתובנה הראשונה שעליו להבין הינו שיש בסביבתו מומחים נוספים!!!
אם כן המנהל המודרני הינו: מומחה בהפעלת מומחים!

זו אינה מליצה, ולמרות שרוב המנהלים יניעו בראשם להסכמה, לצערנו רובם מנהלים ריכוזים! מדוע?

הרצון לספק תוצאות (כאן ועכשיו!!!).

לעיתים הם אינם סומכים על העובדים.

אם הארגון עובד טוב בלעדיהם אז אולי אין צורך בהם...?

העובדים אולי “מקטרים” על המנהל הריכוזי, אך למרבה הפלא בתוך תוכם הם שמחים שמישהו מקבל עבורם החלטות (לעיתים משמעותיות ) ואף נושא באחריות !להחלטות אלו (שכן הם שלו…) ומסיר בכך מהם לחצים והתלבטויות ערכיות ומקצועיות.אם הארגון עומד ביעדיו – מספק שרות ללקוחותיו דואג לפרנס את עובדיו – וכמובן מביא רווח למנהליו או בעלי המניות – מה הבעיה?

המציאות – ממלכת אי הודאות.

ניהול מודרני הינו ניהול בסביבה משתנה.
הטכנולוגיה משתנה ומשנה, הלקוחות מעוניינים בפתרונות אחרים ובצרכים חדשים, המתחרים משתפרים כל הזמן – והמנהל  חייב להיות מעודכן לא כעת אלא אתמול! עליו להיות מוכן לשינויים של המחר בחזקת “סוף מעשה – במחשבה תחילה” עליו  לראות ולצפות את העתיד ולהיערך טכנולוגית, הדרכתית וכו’ כלפי המחר!

הבעיה שגם בהווה – המציאות משתנה! שכן יום יום  מנהלים עומדים בפני מצבים שלא תוכננו מול לקוח, מול עובד, או אפילו מול הנהלה
ועליהם לקבל החלטות מהירות, יעילות ואיכותיות אלא שלעיתים רבות ,לא המנהל  מקבל את ההחלטה אלא עובדיו!

האם ההחלטה של עובדיו הינה איכותית?
האם המנהל היה גם מקבל את אותה ההחלטה?
בדוק את התוצאות!
האם הנך עומד בתוצאות שקבעת?
האם הלקוחות שבעי רצון מהשרות והמוצרים?
האם אתם בתהליכי צמיחה מתמיד?
האם ההנהלה מרוצה מהישגך ומעוניינים לקדם אותך?
האם אתה מרוצה מעצמך???

אם מרבית התשובות הינם חיוביות – אתה בכוון הנכון אל תשנה דבר – המשך כך!!! דאג לשמר את ארגונך!

אם לאו עליך להתכונן לשינוי!

זהו שינוי תפיסתי!
הוא יכאב – לא פיזי אך תחושתי!!! יהיה על המנהל  לכאורה לוותר על סמכויות ותחושת הכוח והשליטה באנשים והמתרחש כל העת, אך מאידך לגרום לצמיחת הארגון ולפיתוח אנשיו,והחשוב בעיקר לפיתוח וצמיחתו האישית  כאדם וכמנהל!!!

ניהול מבוזר - ניהול דרך אנשים

ניהול מבוזר מחייב את המנהל לסמוך על אנשיו.הוא מחייב אותו להעניק להם סמכויות, “לשחרר להם חבל…” והחשוב ביותר לדעת שיש סיכוי סביר שהם גם יטעו במהלך הדרך!

מנהל מבוזר לוקח אחריות אישית גם על שיקול דעת מוטעה של עובדיו!!!

יש לדעת “ביזור” אינו “פיזור” אין זה  אומר חוסר בקרה על המתרחש, והחשוב “ביזור” אינו אומר שהמנהל מסיר מעליו את סמכותו, את “המרחק הניהולי “ואת ההיררכיה הארגונית.מדובר בתפיסת עולם ניהולית!תפיסה האומרת שעל המנהל מעבר להטווית דרך וסימון כיוון ,עליו לפתח את עובדיו לידי כך  שהארגון יוכל לעבוד ולתפקד ללא תלות מוחשית במנהל , בשיקול דעתו ובהחלטותיו.

אנו מאמינים שאם בונים נכון את המערכת הארגונית אפשר להגיע למצב שהמנהל  ,אולי אינו נראה בשטח אך הוא מורגש! רוח המנהל מנשבת בין המסדרונות והמשרדים ,ומגיעה לכל אחת ואחד עד אחרון העובדים ומשפחותיהם ולבסוף לקהל הלקוחות והצרכנים.

"רוח המפעל " - מה זה?

“רוח ” אי אפשר לראות – אבל אפשר להרגיש! או לחלופין כיצד אדע שישנה רוח בחוץ? אוכל לראות את תוצאות פעילות הכוח של הרוח!!!
תנודות העלים מעידים על משב הרוח…דהיינו, התנהגות העובדים בשגרה ובתנאי לחץ היא בבואה של רוח המנהל והארגון!!!
(גם בבית למשל – התנהגות הילדים היא שיקוף של רוח ההורים.)

כיצד בונים “קונסטרוקציה” רוחנית של מפעל ?כך שהעובדים ידעו וירגישו את הרוח של המנהל  והארגון ?
ובכך יוכלו לתפקד ולקבל החלטות איכותיות גם כשהם לבד – ללא התמיכה והכיוון של המנהל?

כדי לבנות את המערכת הרוחנית של הארגון יש להבין את הדרישה האומרת שהמנהל המודרני , צריך לראות ולהבין שתפקידו מעבר לניהול להיות מנהיג של עובדיו!!! ורק לאחר לבנות את רוח הארגון.

מהי מנהיגות מודרנית?

מנהיגות היא יכולת הנעת אנשים לביצוע משימות! 

הדרך האידיאלית להנעת אנשים הינה השימוש במינימום סמכותו של המנהל! ומבחנו של המנהיג הינו – לאורך זמן! 

דהיינו, האם מנהיגותו היא רגעית או נמשכת לאורך שנים עד לרמה ,שלכאורה אין צורך במנהיגותו הפיזית.

זאת אומרת שמבחנו של המנהיג המודרני הינו:היכולת לעמוד ביעדי הארגון ללא הצורך להיות בכל מקום וכל הזמן!

מה נמצא בארגון כשמנהיג אינו בנמצא?

רוח הארגון!

רוח המנהיג הינה כלי ארגוני ניהולי היכול להשפיע על התנהגות העובדים ושיקול דעתם!


מנהל שיבחר בתפיסה זו יוכל לעצב את נורמות ההתנהגויות של עובדיו ברוח הארגון וברוחו שלו!!!

חשוב!

בתפיסתנו  הפילוסופית מנהיגות אינה  יכולת מולדת – היא קיימת בכל אדם!!! דהיינו בכל עובד!!! 

חלק מהניהול המודרני הוא היכולת לזהות את הפוטנציאל המנהיגותי של כל עובד,לפתח ולהעצים אותו.

מנהל שבוטח בעצמו וביכולתו – מכיר את החוזקות והנכויות שלו ,ומרגיש כמנהיג בארגון – לא יחשוש מהצלחת עובדיו פן יבולע לתפקידו או מנהיגותו!

ככל שהמנהל  ישקיע יותר בפיתוח עובדיו – הוא משקיע בלי מודע גם בעצמו, ומחייב את עצמו להתפתח כל הזמן, ובכך כל הארגון כולו “צומח” ליעדים חדשים ולדרכים חדשות הגורמות סיפוק אישי וכלכלי למנהל ולארגון!

רוח הארגון

רוח הארגון הינו מארג הערכים המרכזיים של הארגון.

ערכי ליבה אלו (המהווים עקרונות מנחים לכל עובדי הארגון – הנהלה ועובדים כאחד).ערך – הוא מרכיב הרצוי האידיאלי. הוא אינו מסביר את האיך ! אלא מראה כיוון (“פרוז’קטור”).

המנהל הוא המדליק והמתחזק של ה”פרוז’קטורים” בארגון. מארג ערכי הליבה מהווה גם את ה D.N.A. הרוחני של הארגון. 

המנהל יכול ביכולתו המנהיגותית לעצב ולהשפיע על התנהגות עובדיו לאורך זמן גם כשהוא אישית אינו בנמצא.

אני מאמין שארגון אשר מרגיש מחויב לערכיו מטמיע את הערכים בהלכות חייו כדרך חיים, קובע מדיניות של נהלים וחוקים כדי לקבע ולפרש את הערכים – יוכל לשמר את רוח הארגון לאורך זמן, לגרום להזדהות של העובדים עם הארגון ולצמוח לעבר עתיד חדש.

מנהל בארגון אשר יבין שתפקידו הניהולי כולל גם פיתוח אישי של כל אחד מעובדיו, ולהטביע חותם אישי בכל עובד ועובד – יפתח גם את עצמו ובכך גם את ארגונו.

לקוחות וספקים אשר ירגישו שהארגון שהם בחרו לעבוד עימו הינו ארגון עסקי אך גם בעל ערכים, ונורמות התנהגות קבועות ושקופות יפתחו נאמנות לארגון ולמוצריו, ואף בימים קשים חלילה באירוע של כשלים או טעויות יעדיף את הארגון הערכי על פני מתחריו, וחלק מנאמנות זו תתבטא בשיווק הארגון ומוצריו לחברים, עסקים נוספים.

משפחות העובדים וההנהלה יתמכו בהם כי הם מרגישים שארגון תורם לאדם, ובכך גם למשפחתו.

לסיכום

מנהל  אשר יבין שהדרך להצלחתו הינה מודעות  והתחושה שהיא מנהיג הארגון ,

ינסה לפתח את יכולות הנהוג שלו ושל עובדיו ובכך הוא יגרום במישרין 

להבטחת עתיד הארגון!

מלאו את הפרטים

מלאו את הפרטים המופיעים מטה,ובתוכן הפנייה פרטו בצורה ברורה ככל שניתן את הבקשה על מנת שנוכל לטפל בפנייתכם במהירות, ובמקצועיות מירבית.